loading...
.:: امین مکانیک ::.
امین مکانیک بازدید : 2651 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

Image result for ‫تعمیر استارت ماشین‬‎

استارت

هر موتور الکتریکی به زبان ساده  ماشینی برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است.

وظيفه استارت راه اندازي و چرخاندن ميل لنگ جهت روشن شدن موتور است .موتور استارت از نوع موتور

جريان مستقيم DC است كه داراي چهار قطب(بالشتك)،چهار ذغال و يك آرميچر است.

.

.

.

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

بیشتر  استارتها  چهار  قطب وچهار  ذغال دارند درصورت استفاده از  چهار قطب میدان مغناطیسی

در چهار ناحیه متمرکز می شود میدان مغناطیسی به یکی ز سه روش زیر ایجاد می شود با استفاده

از  اهنربای  دائمی سیم  پیچهای میدان ساز  متوالی  یا  سیم پیچهای  میدان ساز متوالی – موازی

میدان های  متوالی – موازی  را  میتوان با مقاومت  کمتری ساخت و  بدین ترتیب جریان  و در نتیجه

گشتاور خروجی استارت را افزایش داد برای انتقال جریان برق از چهار زغال استفاده می شود این

زغالها مانند زغالهای مورد استفاده در بیشتر موتورها یا مولدها از مخلوطی از  مس و کربن ساخته

می شود زغالهای استارت مس بیشتری دارند تا اتلاف جریان در انها به حداقل برسد

اتوماتيك استارت

بوبيني است كه داراي دو سيم پيچ كشنده و نگهدارنده بوده و وظيفه دارد :

۱- برق استارت را وصل كند

۲- دنده استارت را جلو برده و با فلايويل درگير كند.

 

 

۱-تعمير ونگهداري استارت پرايد

۱-پياده كردن استارت از روي موتور

۱-سر باتري منفي را از باتر جدا كنيد

۲-برق مثبت را از روي اتوماتيك استارت باز كنيد.

۳-پايه استارت را باز كنيد

۴-دو پيچ استارت را از موتور باز كنيد

 

 

۲-تفكيك قطعات استارت

 

۱-اتوماتيك استارت را از روي استارت باز كنيد

۲-پيچ هاي در پوش هاي عقب و جلو را باز كنيد.

۳-در پوش عقب را از بدنه جدا كنيد

بهتر است علامتي روي در پوش عقب با بدنه بزنيد تا هنگام نصب موقعيت آن با صفحه نگهدارنده زغالها تغيير نكند

۴- صفحه نگهدارنده زغالها را در آوريد

۵-دو شاخه اتوماتيك را در آوريد

۶-در پوش جلو را در آوريد

۷-دنده استارت و واشرهاي آن را از محل خارج كنيد

۸-آرميچر و واشرهاي پشت آن را از محل خارج كنيد

۹-واشر تنظيم درگيري دنده استارت را برداريد

۱۰-بدنه استارت را روي ميز قرار دهيد

 

عيب يابي در قطعات استارت

 ۱-بازرسي آرميچر

۱-آزمايش اتصال بدنه

۲-گرد نبودن گلكتور

۲-آزمايش اتصال كوتاه آرميچر

در صورتيكه سيم آرميچر اتصال كوتاه داشته باشد قدرت استارت كاهش يافته و آرميچر گرم ميشود.

وهمچنين فاصله عايق ها را بساييد تا فاصله عايق با كلكتور به اندازه مطلوب برسد.

۳-آزمايش بالشتكها و پايه زغالها

۱-ازمايش اتصال بدنه نبودن بالشتكها

۲-اندازه طول زغالها

۳-اندازه گيري نيروي فنر پشت زغالها

۴-كنترل عايق بودن بين پايه زغالها و زغالها

۴-بازرسي بوش در پوش جلو

ساييدگي بوش و لقي آن را با  ميله آرميچر كنترل كنيد در صورت لقي زياد بوش را تعويض كنيد.

۵-آزمايش اتوماتيك استارت

۶-كنترل عملكرد اتوماتيك استارت

قبل از سوار كردن استارت روي موتور لازم است آزمايش زير انجام شود

بست روي ترمينال Mرا قطع و برق باتري را به بدنه و S اتوماتيك وصل ميكنيم

در اين حال بايد دو شاخه دنده استارت را حركت دهد.

حال برق باطري را بهB و بدنه وصل ميكنيم و با سيم ديگري برق مثبت به Sدر اين حالت بايد دنده

استارت با سرعت زياد بچرخد و در جهت مخالف حركت فلايويل حركت داشته باشد. چنانچه دور معكوس

است به نصب ذغالها توجه كنيدكه برق آنها وارونه نباشد.

7-تنظيم پيشروي دنده استارت

برق باتري را به S اتوماتيك بدهيد و پيشروي دنده استارت اندازه گيري كنيد چنانچه فاصله مطلوب نباشد

تعداد واشرها فاصله پشت اتوماتيك با در پوش را تغيير دهيد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 113
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 571
  • بازدید ماه : 571
  • بازدید سال : 8,519
  • بازدید کلی : 205,973